Inovaţie versus legislaţie

— Inovaţie

Google a chemat reporterii revistelor de profil pentru încă o tură în prototipurile a ceea ar trebui să fie autovehiculul autonom. În acest timp, doar cinci autorităţi statale au adoptat seturi de legi care vizează acest tip de vehicul. Niciuna nu vizează însă stabilirea unei culpe în cazul autovehiculelor conduse de un computer. Problema stârneşte dezbateri aprinse, lăsând să se vadă o schimbare radicală în modul de reacţie al autorităţilor şi chiar şi al companiilor de asigurare.

lexus

Până la lansarea unui model destinat comercializării la scară largă, este de greu de crezut că se poate lua în discuţie problema vinovatului în cazul unui accident: softul computerului, şoferul, în cazul în care ar avea posibilitatea de a prelua controlul maşinii sau autorităţile pentru montarea unor indicatoare greu vizibile. Cu toate acestea, problema stârneşte dezbateri aprinse, lăsând să se vadă o schimbare radicală în modul de reacţie al autorităţilor şi chiar şi al companiilor de asigurare.

Nu ar avea rost să vorbim de legislaţie în acest domeniu în România, dar uite că nici restul statelor europene nu fac paşi înainte. Ultima directivă vizând omologarea vehiculelor a fost emisa de CE în 2007 şi de atunci oficialii de la Bruxelles au închis ochii la provocarea tehnologică, deşi BMW intenţionează să deschidă testele pe un prototip de automobil fără şofer. CE are mai multe tipuri de omologare a vehiculelor: integrală, în etape sau mixtă.

Sursa: 4tuning.ro